torstai 3. elokuuta 2017

KYLLÄ ME KEHITYMME





 
Tästä tunnista on jo muutama viikko aikaa mutta kun vihdoin oli kuvaaja kuvaamassa minun ja Hessun menoa niin pakko nämä on julkaista!
Tosiaan ystäväni Kata oli kuvailemassa minua ja Hessua koulutunnilla. Olen nyt muutaman kuukauden käynyt Saksalassa ja on tullut opittua paljon uusia sekä vanhoja asioita. Tauon jälkeen minulla on unohtunut monet asiat mutta onneksi Hessu on ollut oiva hevonen jolla on päästy oppimaan asiat uudestaan.

Jouduttiin tuolloin menemään maneesissa koska satoi ja kenttä oli ihan märkä. Kuvien laatu pysyi silti ihan siedettävänä synkässä maneesissa.  

Koska Hessu oli mennyt jo yhden tunnin oli se jo minulle valmiiksi lämmin sekä heti kuulolla. Tehtiin pari kierrosta käyntiä ja alotimme ravailemaan. Minulla on ongelmana kevennys sekä harjoitusravi ilman että pompin kuin mikäkin säkki. Hessulla on myös suht iso liike johon minun on vaikea istua ravissa, mutta pikku hiljaa hyvä tulee. 

Otettiin myös laukkoja ympyrällä. Yleensä laukkojen jälkeen saan paremman tuntuman hevoseen ja niin myös tälläkin kertaa. Mulla on ongelmana päästää Hessu liian isolle laukalle mutta se ongelma alkaa olla selätetty mutta uutena ongelmana on että annan liian suuren puolipidätteen ja liian vähän pohjetta jolloin hevonen rikkoo laukan. Tätä ongelmaa yritetään parhaillaan korjata. Onneksi Hessu on niin kiltti ja anteeksi antava joten sillä on hyvä saada näitä ongelmia pois.

Ruvettiin myös tekemään avoja ja sulkuja. Tehtiin ensin avoja, muistan vain että aluksi menin aivan sekaisin että kumpi on kumpi mutta onneksi opettaja oli neuvomassa. Kun saatiin mun pää selkeäksi niin rupesi tulemaan ihan hyviäkin tuloksia. Minulla ei vaan aina riitä kaikkiin kouluharjoituksiin ymmärrys vaikka kuinka olisin sitä harjoitellut aikaisemminkin, se estepuoli on enemmän minua varten. Sulut onnistuivat ihan hyvin, varsinkin lopussa. Myös samalla kun tehtiin sulkuja, tultiin toisella pitkällä sivulla olevaa kaari uraa laukassa. 

Otettiin lopuksi vielä ravia muutaman kierroksen,  jonka jälkeen käveltiin pitkin ohjin. Tunti meni ihan ok ei hyvin eikä huonosti.

Kaikki kuvat c/ Katarina Anttila









2 kommenttia:

  1. Mukava postaus,, mutta rakentavana palautteena se, että olisit voinut jakaa kuvat postaukseen vähän paremmin. Eli kappaleiden väliin kuvia :) Bannerisi on hieno!

    VastaaPoista